نابودی حیرت انگیز ویروس کرونا در دهان و گلو با روشی ساده

5f352a58d1f1c_5f352a58d1f1e

محققان آلمانی اعلام کردند با روشی ساده می‌توان ویروس کرونا را در دهان و گلو نابود کرد.

با گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان، محققان راهکار‌های متفاوتی برای مقابله با آن عرضه می‌کنند. یکی از جدیدترین راهکار‌ها برای مقابله با کووید ۱۹، استفاده از دهان شویه است. یافته‌های جدید نشان می‌دهد دهان شویه می‌تواند باعث نابودی ویروس کرونا شود.
بر این اساس، محققان دانشگاه بوخوم آلمان در تحقیقات مشترک با محققان دانشگاه نورنبرگ و برمن بر تاثیرگذاری دهان شویه در نابودی این ویروس پی بردند. ویروس کرونا می‌تواند در حفره‌های دهان و نیز گلو مخفی شود. محققان می‌گویند دهان شویه با نابودی ویروس کرونا در دهان افراد، می‌تواند نقشی تعیین کننده در کاهش انتقال فرد به فرد آن در جامعه داشته باشد.
دانشمندان آلمانی می‌گویند استفاده از دهان شویه روشی کارآمد برای کاستن از شیوع ویروس کرونا است. با این حال، شست و شوی دهان با دهان شویه روش مناسبی برای درمان افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا شده اند نیست و تنها این عمل می‌تواند برای پیشگیری استفاده شود.
محققان در تحقیقات خود از ۸ دهان شویه موجود در بازار با ترکیبات مختلف استفاده کردند. آن‌ها در محیط آزمایشگاهی با شبیه سازی محیط دهان، این دهان شویه‌ها را با ویروس کرونا به مدت ۳۰ ثانیه ترکیب کردند. این تحقیقات نشان داد پس از ۳۰ ثانیه تقریباً تمام ویروس‌های کرونا کشته شدند.
دانشمندان پیشنهاد می‌دهند بهتر است در ایام شیوع ویروس کرونا مردم از دهان شویه به طور مستمر استفاده کنند. این کار گرچه باعث درمان افراد مبتلا به کرونا نمی‌شود، ولی می‌تواند راهکاری مناسب برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در محیط و آلودگی دیگران باشد.
سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند تا زمان کشف واکسن موثر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مردم در اماکن عمومی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.