آدم‌ربایی و سرقت به خاطر حسادت!

5f19c350050c2_2020-07-23_21-35

شش سارق زورگیر که با جعل عنوان مأمور پلیس اقدام به آدم‌ربایی و سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

اوایل اسفند ماه سال گذشته مردی ۳۵ ساله با هویت معلوم که از اتباع کشور افغانستان بود، به دادسرا مراجعه و از سرقت مقرون به آزار و آدم ربایی شش جوان ناشناس با لباس پلیس شکایت کرد. پس از ثبت شکایت نیز با توجه به اهمیت موضوع پرونده  برای رسیدگی تخصصی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و در آنجا تیمی ویژه رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

در نخستین گام نیز از شاکی دعوت شد تا اظهارات خود به ماموران را شرح دهد. او با حضور در مقر پلیس به ماموران گفـت:  من تبعه کشور افغانستان هستم و شغلم توزیع پلاستیک است که در مغازه‌ای کار می‌کنم. نهم اسفند ماه  حوالی ساعت ۱۱ شب  در حال حمل بار سفارش مشتری با خودروی وانت مزدا  به مقصد ورامین بودم که در مسیر خاورشهر  یک دستگاه خودروی پژو پارس با شش سرنشین خودروی مرا متوقف کردند. دو نفر از این افراد لباس پلیس به تن داشتند و بدون هیچ گونه سوال و جوابی مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند.

شاکی ادامه داد: آن افراد  پس از ضرب و شتم مرا به خودروی پژو پارس خود منتقل و اقدام به بستن چشم و دست و پایم کردند و پس از سرقت خودروی وانت مزاد و  اموالم شامل ۱۳ میلیون وجه نقد، کارت های بانکی، گوشی موبایل و ساعت، مرا در زیر صندلی عقب مخفی کرده و به همراه خود بردند تا اینکه سرانجام پس از گذشت ۲۴ ساعت موفق شدم از دست آدم ربایان فرار کنم و آنجا بود که فهمیدم در شهرستان آمل هستم.

با کسب این اطلاعات، ماموران در گام اول دستور توقیف خودروی مسروقه وانت مزدا را اعلام کردند که پس از گذشت ۴۸ ساعت خودرو به صورت رها شده در شهرستان آمل توسط ماموران کشف شد. سپس به بررسی محل های تردد متهم تا محل وقوع جرم در محدوده خاورشهر پرداختند و با انجام تحقیقات میدانی متوجه شدند یک دستگاه خودروی پژو پارس در طول مسیر خودروی وانت مزدا شاکی را تعقیب کرده است.

در ادامه با به دست آمدن این اطلاعات این فرضیه مطرح شد که سرقت مرتبط با افراد آشنای شاکی بوده و به همین دلیل طی تحقیق مجدد از شاکی، او به ماموران گفت که  حدود چند ماه پیش یکی از همشهریانش به نام صفر ۲۵ ساله در مغازه مشغول به کار بود که به علت سرقت از دخل از سوی صاحب مغازه اخراج شد.

با به دست آمدن این سرنخ ماموران با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی متوجه شدند که صفر طراح اصلی سرقت و آدم ربایی به اتفاق پنج نفر دیگر از همدستانش است که با جمع‌بندی و با در اختیار گذاشتن اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری تمامی اعضای باند صادر شد. در ادامه ماموران نیز موفق شدند مخفیگاه سارقان را در محدوده شهرری شناسایی کنند.

با شناسایی مخفیگاه سارقان سرکرده باند و پنج همدستش در عملیات هایی جداگانه از سوی ماموران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که در آنجا تحت بازجویی قرار گرفتند و گرچه در ابتدا سعی در بی‌گناه نشان دادن خود داشتند اما با مشاهده ادله و شواهد به جرم خود اعتراف کردند.

سرکرده باند در اعترافات خود به ماموران گفت: به علت اخراج شدن از کار و گرفتن انتقام از شاکی که سرکارگرم بود و همینطور حس حسادتی که به او داشتم، معتقد بودم که او باعث اخراج از کارم شده بود. نقشه سرقت و آدم ربایی را کشیدم و با پنج نفر از دوستان ایرانی ام دست به این کار زدیم. در روز حادثه با تعقیب کردن او از محل کارش در یک فرصت مناسب جلوی مسیرش را گرفتیم و دو نفر از همدستانم لباس پلیس پوشیدند و در یک آن به شاکی حمله ور شدند. او را مورد ضرب و شتم قرار دادیم و بلافاصله پس از سرقت اموال شاکی را سوار خودرو کردیم و به شهرستان آمل رفتیم.

متهم دستگیر شده همچنین اقرار کرد که برای انتقام گیری از شاکی قصد داشته تا پس از بردن او به آمل، با خانواده اش تماس گرفته و از آنها تقاضای پول کند اما شاکی در فرصتی مناسب متواری شده و آنها را در اجرای فاز دوم نقشه شان ناکام گذاشته است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند و اعتراف صریح متهمان به جرم خود به انگیزه سرقت به عنف و آدم ربایی، این افراد با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.