حکم اعدام سه تن از مجرمان حوادث آبان ۹۸ متوقف شد؟ نشد؟

پایگاه خبری رسا نشر – در پی انتشار خبر توقف حکم اعدام ۳ تن از معترضان یا اغتشاشگران حوادث آبان ۹۸ ، ساعاتی بعد مدیر مسئول خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.
5f0ef8671a8a7_2020-07-15_17-06
ظهر امروز بود که فارس اعلام کرد که به دستور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی مستند به ماده ۴۷۷ برای سه مجرم اعدامی (معروف به مجرمان آبان‌ماه) اعاده دادرسی صادر شده است. اما ساعاتی بعد این خبر توسط مهدی کشت دار مدیر مسئول میزان تکذیب شد و گفته شد که برای دادرسی باید وکلای متهمین درخواست بدهند که هنوز این اتفاق نیفتاده است. وی همچنین از کسانیکه هشتگ اعدام نکنید را راه انداخته اند خواست بجای اینکار از وکلای پرونده بخواهید درخواست دادرسی بدهند.
الیته چندی بعد وکلای پرونده این سه تن نیز در توییتر اعلام کردند که امروز به پرونده موکلانشان دسترسی پیدا کرده اند و از آنها خواسته شده درخواست بدهند. و قرار نبوده به این زودی ها حکم اجرا شود و تازه حکم دیوان اعلام شده است که مستلزم یک سری مراحل است.
به نظر می رسد با توجه به شرایط پیش آمده و درخواست های زیادی که به رئیس قوه قضاییه داده شده ، آیت الله رئیسی با دادرسی مستند به ماده ۴۷۷ قانون اساسی حکم اعدام این سه جوان را متوقف نماید.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.