دوسیب کرونا با طعم مرگ …

کافه چی بعد از دیدن سفارش ، شیشه قلیان را از روی میز کناری برداشت و جلوی مشتری گذاشت. چند دقیقه بعد با سری قلیان چند لب گیر پلاستیکی که در دستانش داشت، مشتری را خوشی کام گرفتن از قلیانش تنها گذاشت. کام گرفتن از قلیان مرگ!
پلمب ۱۱۵ قلیانسرا در زنجان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ...
دوستی می گفت رفته بودم تا در یکی از کافه ها نهار بخورم. صحنه هایی دیدم که برآشفته شدم و مدیر کافه را صدا زدم . با نشان دادن وضعیت بد کافه از نظر نظافت، و عدم  رعایت فاصله گذاری، نحوه سرویس دادنش را زیر سوال بردم. در کمال آرامش گفت ما همه پروتکل ها را رعایت می کنیم. منظورش این بود که آب قلیان ها را بعد از هربار استفاده خالی و تعویض می کند. و لب گیر یک بار مصرف می دهد. شب به شب هم با آب و ایتکس نظافت می کنند. البته که معلوم بود همیشه اینکار را نمی کنند. به او گفتم اگر قرار به رعایت پروتکل بود که عملاً مجاز به عرضه قلیان نبودید. حالا هم که مبادرت به عرضه کرده اید باید همه موارد را رعایت کنید. حتی اگر نظارت ها هم ضعیف است، با وجئانتان چه می کنید اگر حتی یک نفر در محل کار شما کرونا بگیرد و جانش را از دست بدهد؟
متاسفانه نه در این کافه در اکثر سفره خانه ها و کافه ها عرضه قلیان با وجود ممنوعیت صورت می پذیرد. و کمترین نکات بهداشتی هم رعایت نمی شود! خیلی از مشتریان هم برایشان هیچ اهمیتی ندارد. و فقط به این فکر می کنند که قلیانشان دود بیشتری داشته باشد. همین!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.