بیت‌کوین چیست؟ برای خرید بیت‌کوین چگونه باید اقدام کرد؟

بیت‌‌کوین یک ارز دیجیتال غیردولتی و نامتمرکز است. بیت‌کوین به صورت فیزیکی وجود ندارد و از آن می‌توان برای خریدهای الکترونیکی استفاده کرد. هدف بیت کوین انتقال و ذخیره امن پول است.

جهان با سرعت بالایی به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود. چند سالی است که یکی از اجزای مهم جهان ما انسان‌ها، یعنی پول نیز به سمت دیجیتالی شدن رفته است. ارزهای دیجیتال وارد بازارهای جهانی شده‌ و جایگاه خوبی را کسب کرده‌اند. لذا تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال و خصوصاً بیت کوین در سراسر جهان افزایش یافته است. در ادامه به معرفی بیت کوین و روش‌های خرید آن می‌پردازیم.
بیت کوین چیست؟
بیت ‌کوین یک ارز دیجیتال غیردولتی و نامتمرکز است. بیت کوین به صورت فیزیکی وجود ندارد و از آن می‌توان برای خریدهای الکترونیکی استفاده کرد. هدف بیت کوین انتقال و ذخیره امن پول است.
ارزش بیت کوین چگونه تعیین می‌شود؟
ارزش بیت‌کوین توسط اشخاص خاصی تعیین نمی‌شود. بلکه با توجه به قانون عرضه و تقاضا قیمت آن بالا و پایین می‌شود. به این صورت که اگر عرضه در بازار بیشتر از تقاضا باشد، قیمت‌ها نزولی و اگر میزان تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت‌ها صعودی خواهد بود. همچنین بیت کوین به صورت نامحدود وجود ندارد و همین ویژگی باعث بالا رفتن قیمت آن در طول زمان و ارزشمند شدن آن شده است.
ویژگی‌های اصلی بیت کوین چیست؟
بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال، ویژگی‌هایی متفاوت با پول کاغذی دارد. در ادامه چند ویژگی‌ مهم این ارز دیجیتال پرطرفدار را بیان کرده‌ایم:
•  فعالیت‌ها در بیت کوین محرمانه است.
در خرید و فروش بیت کوین نیازی به ثبت‌نام و احراز هویت وجود ندارد. البته که می‌توان تراکنش‌های بیت کوین را در صورت نیاز ردیابی کرد، اما به طور کلی برای خرید بیت کوین نیازی به ارائه اطلاعات شخصی وجود ندارد.
•  مشخصات و اطلاعات کاملاً شفاف هستند.
تک‌تک تراکنش‌ها با تمامی جزئیات در دفتری به نام بلاک‌چین نگهداری می‌شود. یعنی اگر شما یک حساب بیت ‌کوین عمومی داشته باشید، هر کسی می‌تواند بگوید که در آن حساب چه مقدار بیت کوین وجود دارد. اما کسی نمی‌تواند اطلاعات صاحب حساب را بداند.
•  بیت کوین تورم ندارد.
بر خلاف پول‌های چاپی بیت کوین تورم ندارد.
•  قابل برگشت نیست.
پس از ارسال بیت کوین شما قادر به پس‌گرفتن آن نخواهید بود. این ویژگی می‌تواند جلوی کلاهبرداری‌ها را بگیرد اما برای کسانی که آشنایی کامل با فرآیند خرید و فروش بیت کوین ندارند ممکن است دردسرساز شود.
برای خرید بیت کوین چگونه باید اقدام کرد؟
متأسفانه به دلیل تحریم‌های علیه ایران، خرید و فروش بیت کوین از طریق بسیاری از صرافی‌های معتبر بین‌المللی برای ایرانیان مقدور نیست. با این وجود روش‌های مختلفی برای خرید این ارز دیجیتال وجود دارد که در ادامه آورده‌ایم:
•  خرید از طریق افراد واسطه و به صورت مستقیم:
خرید به صورت حضوری از کسانی که خود بیت کوین استخراج می‌کنند و یا کسانی که مانند واسطه عمل می‌کنند، یکی از روش‌هایی است که برای خرید بیت کوین در نظر گرفته شده است. این افراد را می‌توان از سایت‌ها و یا گروه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. اگر این روش را انتخاب کردید، باید حواستان بسیار جمع باشد تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرید.
•  خرید از صرافی‌های آنلاین:
علی‌رغم تمامی مشکلات تحریم‌ها هنوز هم تعداد معدودی از صرافی‌ها خدماتی به ایرانیان ارائه می‌دهند.
شما با عضویت در این صرافی‌ها می‌توانید نسبت به خرید بیت کوین اقدام کنید.
•  خرید از طریق شرکت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران:
در حال حاضر شرکت‌های مختلفی بسترهایی برای خرید و فروش بیت‌کوین فراهم کرده‌اند. شما با مراجعه به سایت‌های خرید بیت کوین می‌توانید نسبت به خرید اقدام کنید. فقط باید حواستان به معتبر بودن سایت باشد. عنوان مثال یکی از بسترهای معتبر اکسچنج نیل است؛ پلتفرمی برای خرید بیت کوین که تمامی اطلاعات و قیمت‌های روزانه در آن وجود دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید بااطمینان بیت کوین باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.