بطحایی: لغو ابلاغ ۲ نفر به دلیل رفتارهای اخیر در مدارس

 

وزیر آموزش و پرورش گفت:تاکنون ۲ نفر را بدلیل رفتارهای اخیر در مدارس لغو ابلاغ کرده ام و وظیفه دارم از جامعه دفاع کنیم.

به گزارش مهر، سید محمد بطحائی بعدازظهر جمعه در اردوگاه شهید رجایی نیشابور اظهار کرد: عملکرد آموزش و پرورش در کشور قابل شمارش نبوده و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم زیرا عادت کرده ایم داشته‌هایمان را کمتر از نداشته هایمان ببینیم.

وی افزود: همه دنیا بعد از انقلاب شمشیر به روی ما کشیده اند و دشمنی ورزیدند علیرغم این دشمنی‌ها جمهوری اسلامی ایران امروز حرف برای گفتن دارد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز داشته‌های ما در آموزش و پرورش بسیار زیاد است و ما راه نرفته را خواهیم رفت و برخی اوقات رگبار انتقادات زیادی ناخواسته می‌شود.

وی بیان کرد: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز و فرهنگیان ما در حفظ جز قرآن کریم شرکت کردند و همچنین ۱۰ میلیون دانش آموز به صورت داوطلبانه در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند و این نشان دهنده هویت فرهنگی ما است و متأسفانه این هویت در معرض خطر است.

بطحائی ابراز کرد: متأسفانه نسخه‌هایی از فرهنگ غرب تزریق می‌شود و اگر با این نسخه مقابله می‌شود برای حفظ هویت اسلامی است.

وی ادامه داد: سند ۲۰۳۰ و اینگونه سندها هویت دانش آموزان را هدف قرار داده است و اگر این هویت از بین برود دشمن به راحتی وارد کشور می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: داشته‌های ما در آموزش و پرورش بسیار زیاد است و باید از این داشته‌ها و قابلیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی از مدارس کشور افزود: ۱۱۰ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس داریم که می‌تواند ۳۰ یا ۵۰ معلمی داشته باشد که رفتارهای ناشی و ناقبولی انجام دهد و روش‌های غیر محتاطانه ای در پیش بگیرند.

وی ادامه داد: در بین اقشار جامعه بالاترین اعتماد به معلمان است و متدین‌ترین و انقلابی‌ترین قشر معلمان هستند و تاکنون ۲ نفر را بدلیل رفتارهای اخیر در مدارس لغو ابلاغ کرده ام و وظیفه دارم از جامعه دفاع کنیم.

بطحائی اظهار کرد: مسیر آموزش و پرورش باید تغییر کند و ما در آموزش و پرورش به سوی حفظ محوری حرکت می‌کنیم که این امر غلط است.

وی بیان کرد: هویت و ماهیت دانش آموزان در فضای مجازی در خطر است و تعلیم و تربیت اسلامی یعنی باهم بودن و اینکه هر کس گلیم خودش را از آب بیرون بکشد این جزو تربیت اسلامی نیست.

وی گفت: جامعه پذیری کارکرد اصلی آموزش و پرورش است، کارکردهای آموزش و پرورش باید اصلاح شود و این اصلاح را ما از مدارس ابتدایی در کشور شروع کرده ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.