آقای کارشناس! به شعورمان احترام بگذار

در همین زمینه در قرن جدید به دنبال یک زندگی معمولی ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ خودکشی مشکوک زهره فکور صبور و گناه ما ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ خنده دار نیست بعد از این همه سال همچنان به مسائلی این چنین می‌پردازید که دوباره ما مجبور شویم بگوییم از چاقو هم برای پوست کندن میوه استفاده می‌‍شود هم […]

خنده دار نیست بعد از این همه سال همچنان به مسائلی این چنین می‌پردازید که دوباره ما مجبور شویم بگوییم از چاقو هم برای پوست کندن میوه استفاده می‌‍شود هم برای قتل.

مصطفی داننده- روح الله مومن نسب که گفته می‌‍شود کارشناس فضای مجازی است در یک برنامه تلویزیونی ماجرای اینترنت رایگانی را تعریف کرد که منجر به آشنا شدن یک دختر نوجوان با پسری و باردار شدن او می شود.
گویا پدر این دختر که یک کارگر هم بوده برای دختر مدرسه‌ایش یک گوشی موبایل می‌خرد اما به او می‌گوید که حق ندارد از اینترنت استفاده کند. دختر هم به واسطه ۲ گیگ اینترنت رایگانی که دریافت کرده با پسری دوست شده و بعد …
این آقای کارشناس به واسطه این خاطره، نتیجه گرفته است که اینترنت، تلگرام، اینستاگرام و …. بد است. آدم وقتی پای تلویزیون می‌نشیند گاهی احساس می‌کند مورد توهین قرار گرفته است.
واقعا اگر می‌خواهید فیلتر کنید، فیلتر کنید دیگر چرا توهین می‌کنید؟ اگر فکر می‌کنید اینترنت بد است، درش را تخته کنید دیگر چرا شعور ما را زیر سوال می‌برید؟
کدام پدیده در جهان وجود دارد که تماما حُسن باشد و هیچ عیبی نداشته باشد؟ انسان که خالقش خداوند است دارای نفس اماره است.
خنده دار نیست بعد از این همه سال همچنان به مسائلی این چنین می‌پردازید که دوباره ما مجبور شویم بگوییم از چاقو هم برای پوست کندن میوه استفاده می‌‍شود هم برای ذبح گوسفند و هم برای قتل انسان. دوباره ما مجبور می‌شویم بگوییم که گرفتن و بستن جواب نمی‌دهد درست مانند ویدیو و ماهواره.
روح‌الله مومن نسب و امثال او گویا فراموش کرده‌اند در زمانی زندگی می‌کنند که دنیا به وسعت یک گوشی موبایل است. دیگر نمی‌شود با این حرف‌ها، نسلی را که با اینترنت بزرگ شده است را از شبکه‌های اجتماعی ترساند.
بسیاری از مردم حرف‌های این آقای کارشناس را نه در تلویزیون بلکه در فضای مجازی دیدند و برای هم فرستادند و به آن واکنش نشان دادند.
بهتر نیست به جای اینکه فکر کنیم چگونه اینستاگرام، تلگرام و شکبه‌های اجتماعی مانند این دو را تخریب کنیم آنهم با استدلال‌های عجیب و غریب، به فکر ارائه تفکر خود در همین شبکه‌های اجتماعی باشیم.
به راحتی می‌شود از طریق رسانه‌های اجتماعی فرهنگ سازی کرد. گستردگی این پیام رسان‌ها امروز از کوچک‌ترین روستاها تا بزرگ‌ترین شهرهاست. پس چرا باید خود را از این نعمت بزرگ محروم کرد واجازه نداد با رفتارهای درست زمینه فرهنگ سازی در جامعه را فراهم کرد.
ماجرای زلزله را به یاد بیاورید. بسیاری از مردم از طریق کانال‌های تلگرامی متوجه زلزله و راه‌های ایمن بودن در برابر آن شدند. یا گم شدن چند بچه در سال گذشته. عکس این بچه‌ها دست به دست شد تا شاید کمکی باشد برای پیدا شدن این کودکان معصوم.
اینترنت کمک بسیار زیادی به اشتغال جامعه کرده است. این روزها مردم به راحتی با زدن یک کانال کالای خود را به مردم ارائه می‌دهند و هزینه تبلیغات در فضای مجازی به ویژه کانال های تلگرامی نیز نسبت به تبلیغات در فضای رئال، به مراتب کمتر است.
آنقدر جاده و اتوبان ایجاد شده است که دیگر نمی‌شود مردم را مجبور کرد برای رفتن به سفر تنها و تنها از یک جاده استفاده کنند، آنهم جاده‌ای که ما می‌گوییم.
در پایان باید به این نکته اشاره کرد که کسی با مدیریت فضای مجازی مخالف نیست. همانطور که در تمام جهان روش‌هایی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی وجود دارد اما فیلتر …
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.