Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1164

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1165

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1166

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1177

«کتاب به جای گل»؛ پویشی که به ثمر نشست

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ ایرنا نوشت: «کتاب به جای گل» پویشی که به یاد مرحوم محمدرضا رستمی فعال رسانه ای در سطح کشور راه‌اندازی شد امروز پس از […]

ایرنا نوشت: «کتاب به جای گل» پویشی که به یاد مرحوم محمدرضا رستمی فعال رسانه ای در سطح کشور راه‌اندازی شد امروز پس از ۲ سال به پویایی رسید و ثمره اش جمع‌آوری ۱۲ هزار جلد کتاب بود که به کتابخانه شهر اسدآباد هدیه شد.

کتاب‌ها و کلمات، دغدغه روزنامه ‌نگاری بود که دلش می‌خواست جهان جای بهتری باشد. او دغدغه دانستن و دانایی داشت؛ جوان بود، اما اندیشه ای پخته و قلم نافذی داشت، شاید این خوی و خصلت را از سید شهر و دیارمان به ارث برده باشد، سیدجمال الدین اسدآبادی را می گویم؛ او هم تشنه دانستن و آگاهی مردم زمانه بود.

محمدرضا رستمی ریشه در شهر کوچک اسدآباد داشت، اما آوازه قلم فرسایی اش در همه جا پیچیده بود و بیشتر اهالی رسانه و هنر کشور او را می شناختند؛ افسوس که عمرش کوتاه بود و دفتر زندگی اش به ۴۰ نرسیده بسته شد.

او ۲ سال پیش در یکی از همین روزهای سرد پاییز به دلیل عارضه مغزی برای همیشه از بین ما رفت؛ اما اهالی فرهنگ نگذاشتند دغدغه ها و آرزوهایش بمیرند.

در پویش «کتاب به جای گل» قرار شد همه کتاب بیاورند تا کتابخانه‌ ای شود برای مردم و کودکان زادگاه محمدرضا، تا پا روی شانه کتاب‌ها بگذارند و قد بکشند تا آرزوی وی اندکی رنگ واقعیت بگیرد. خیلی ها به این پویش پیوستند، شخصیت های برجسته فرهنگی، سیاسی، دانشگاهیان و فرهنگیان؛ خلاصه هرکسی که کتاب را دوست داشت و دوستدار دانایی بود، هرآنچه می توانست کتاب آورد.

این پویش ذره ذره قد کشید و امروز شنبه سوم آذر در یک روز پاییزی دیگر، «کتاب به جای گل» به ثمر نشست.  شمار این کتاب ها به اضافه کتاب های گوناگونی که در کتابخانه محمدرضا وجود دارد، اکنون به عدد ۱۲ هزار جلد رسیده است و در آیین با شکوهی به کتابخانه مرکزی شهر اسدآباد هدیه شد تا هزاران نفر در دانایی فرزندان آینده ساز ایران سهم داشته باشند.

اگرچه طرح اهدای کتاب سالهاست که اجرا می شود و افراد زیادی هم مشتاقانه دوستان مهربان و بی زبانشان را به کتابخانه هدیه داده اند، اما رئیس کتابخانه های عمومی اسدآباد اعتراف می کند که تاکنون چنین هدیه گرانبهایی را از کسی نگرفته و اهدای ۱۲ هزار جلد کتاب تاکنون بی سابقه بوده است.

مهدی مرادیان تمجید امروز همه کتابداران را در کتابخانه شهید رجایی بسیج کرده تا کتابهای اهدایی را دسته بندی کرده و لابه‌لای ۲۱ هزار جلد کتاب موجود در قفسه های کتابخانه جا گیر کنند. این کتاب‌ها همگی با مُهر «کتاب به جای گل» تزئین شده اند تا یادآور این پویش باشد و دیگران هم آنرا ادامه بدهند.

شاید این هدیه بی نظیر با هیچ کاری قابل جبران نباشد اما مسئولان شهر اسدآباد به پاس این نیکوکاری یکی از سالنهای مطالعه کتابخانه شهید رجایی را به نام مرحوم محمدرضا رستمی نامگذاری کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.