اگرچه فینال را نبردیم اما این در تاریخ فوتبال ایران قهرمان است.

وقتی که از نگاه همه تو قهرمانی پرسپولیس …

لشکر سرخ ها با هدایت مربی کروات خود،  مقتدرانه توانستند در جام باشگاه های آسیا به فینال برسند و حتی تا آخرین دقایق بازی مردانه جنگیدند و برای رسیدن به رویای سرخ پوشان ایرانی تلاش کردند. اما همانگونه که انتظار می رفت باخت ۲ بر هیچ در بازی رفت در ژاپن مقابل کاشیما، سرنوشت بازی […]

لشکر سرخ ها با هدایت مربی کروات خود،  مقتدرانه توانستند در جام باشگاه های آسیا به فینال برسند و حتی تا آخرین دقایق بازی مردانه جنگیدند و برای رسیدن به رویای سرخ پوشان ایرانی تلاش کردند. اما همانگونه که انتظار می رفت باخت ۲ بر هیچ در بازی رفت در ژاپن مقابل کاشیما، سرنوشت بازی را بد رقم زد و امشب پرسپولیس هرچه زد به در بسته خورد و موقعیت های فراوان این تیم به ثمر ننشست.

 

تصور کنید تیمی را که دو پنجره از فصل نقل و #انتقالات محروم شده باشد. و تازه در پایان فصل تعدادی از مهره های کلیدی و #ارزشمند خود را به جهت پایان قرارداد و رفتن به خارج از کشور از دست داده باشد. تیمی که با این وجود #قهرمان لیگ برتر ایران شده و تازه باید برای حضور در #جام باشگاه های آسیا با همین شرایط آماده شود.

برای هرکسی که اطلاع کمی از #فوتبال دارد ،می داند که  #قهرمانی و رسیدن به #فینال آن هم با شرایط و محرومیت های تیمی چون #پرسپولیس تقریباً محال به نظر می رسد. اما از #معجزه نمی توان گذشت. این تیم یک معجزه بزرگ است. پرسپولیسِ #برانکو که سال گذشته #لیگ برتر #ایران را مقتدرانه و قبل از پایان لیگ قهرمان شد، آنقدرها مشکل داشت که کسی توقع ادامه پیروزی ها را از آن نداشت. تازه علاوه بر محرومیت ها و جدایی برخی از #بازیکنان، #مصدومیت مهره های کلیدی این تیم را نیز به آن اضافه کنید. به زبانی دیگر حقیقتاً پرسپولیس فلج شده بود و نمی شد باور کرد که تا به امروز و #فینال باشگاه های #آسیا بتواند دوام بیاورد.

لشکر سرخ ها با هدایت مربی کروات خود،  مقتدرانه توانستند در جام باشگاه های آسیا به فینال برسند و حتی تا آخرین دقایق بازی مردانه جنگیدند و برای رسیدن به رویای سرخ پوشان ایرانی تلاش کردند. اما همانگونه که انتظار می رفت باخت ۲ بر هیچ در بازی رفت در ژاپن مقابل #کاشیما، سرنوشت بازی را بد رقم زد و امشب پرسپولیس هرچه زد به در بسته خورد و موقعیت های فراوان این تیم به ثمر ننشست.

هرآنچه که رقبای آسیایی با پول و امکانات فراوان تیمهایشان را روانه مسابقات می کنند، اینجا در #ایران با کمترین بضاعت و تنها با اتکا به حمایت مردمی و غیرت و تعصب بازیکنان است که تاکنون توانسته ایم یک سر و گردن بالاتر از سایرین باشیم. تیم ملی ما چند سالیست که بهترین تیم آسیایی است و حالا که پرسپولیس #تهران نایب قهرمان جام باشگاه های آسیا شده است.

به این همت و غیرت باید آفرین و درود فرستاد. باید قدردان تلاش و برنامه ریزی مدیران و سرمربی بزرگ و قهرمان پرسپولیس بود. برانکو #ایوانکویچ  یکی از تاثیرگذارترین افراد در طول تاریخ فوتبال ایران است. و شاگردان این مربی بزرگ، هرکدامشان سرمایه ای برای این کشور هستند. از سید جلال حسینی گرفته تا #منشا و علیپور و از همه مهمتر بهترین دروازه بان آسیا یعنی علیرضا #بیرانوند.هواداران لشکر سرخ که مانند همیشه سنگ تمام گذاشتند و تا اخرین دقایق بازی همراه و حامی تیم بودند. و حتی در پایان بازی و علیرغم عدم قهرمانی پرسپولیس ایستادند و این تیم را به پاس نایب قهرمانی با وجود همه مشکلات تشویق کردند. رویای قهرمانی پرسپولیس شاید محقق نشد اما این نوید را به ما می دهد که این تیم به روزهای اوج گذشته خود باز گشته است و می توان برای بهتر بودن و قهرمانی تلاش کرد. به امید خدا، سال آینده باز هم پرسپولیس یک پای فینال خواهد بود ….

دست مریزاد بر این همت و غیرت.

خسته نباشید

خدا قوت

منبع رسا نشر
از طريق مهدی سوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.