هشدار پلیس به مشتریان «دیوار» و «شیپور»

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ رئیس اداره اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: شهروندان در استفاده از سایت‌های فروش کالا و نیازمندی‌های آنلاین، همچون «دیوار» و «شیپور» مراقب و هوشیار […]

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: شهروندان در استفاده از سایت‌های فروش کالا و نیازمندی‌های آنلاین، همچون «دیوار» و «شیپور» مراقب و هوشیار باشند.

به گزارش  شبکه خبر سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: عده‌ای از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش اجناس در سایت‌های فروشگاهی خرید و فروش اجناس دست دوم مانند “دیوار”و “شیپور” اقدام به کلاهبرداری و سودجویی از شهروندان می‌کنند.

او افزود: این افراد با هدف تهیج و ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس خود را که اکثراً خودرو و لوازم منزل هستند را با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار ارائه و با جلب اعتماد مشتریان از آنان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می‌کنند و پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگو تلفن خود نیستند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه برای تبادل یک کالا از طریق فضای مجازی باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد، گفت: ممکن است در پس یک تبلیغ در این گونه سایت‌ها، افرادی شیاد فعالیت کنند که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند.

او تاکید کرد: از قرار گذاشتن با فروشندگان این کالا‌ها در اماکن خلوت و کم تردد جدا باید خودداری شود و متقاضیان خرید برای رویت کالا و پرداخت پول حتما در اماکن عمومی و با این افراد قرار ملاقات بگذارند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا در پایان گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.