انتقاد از برخورد دوگانه اصولگرایان با تتلو و ملک مطیعی

از همنشینی تتلو با رییسی تا برخورد تند با ملک‌مطیعی در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ روزنامه کیهان که بعد از سوءاستفاده اصولگرایان از تتلو برای به دست آوردن چند […]

از همنشینی تتلو با رییسی تا برخورد تند با ملک‌مطیعی
روزنامه کیهان که بعد از سوءاستفاده اصولگرایان از تتلو برای به دست آوردن چند رای بیشتر، به حمایت از تتلو پرداخته بود، حالا به حضور «ناکام» ناصر ملک‌مطیعی بعد از چهل سال در سیما معترض است

هر آن‌کس که در پیشگاه اصولگرایان سر تعظیم فرود آورده و حاضر شود خودش را خرج انتخابات آنها کند، سوابقش دیگر اهمیتی پیدا نمی‌کند.
این منطق در رفتار با تتلو به اوج خود رسید. اصولگرایان با این توهم که می‌توانند از میان ۴‌میلیون فالوئر تتلو رای جذب کنند، دستپاچه، ترتیب دیدار او با رییسی را در فرودگاه دادند؛ دیداری که اگرچه رییسی هماهنگی برای آن را تکذیب می‌کرد اما تتلو فاش کرد که از طرف ستادش با او تماس گرفتند و هماهنگی انجام شد و جالب‌تر اینکه بعد از انتخابات دیگر به درخواست دیدار با او هم پاسخ مثبت نداده بودند. کیهان در حمایت از آن دیدار معتقد بود که تتلو فردی است که توبه کرده و میزان حال فعلی است. از طرف دیگر همان خبرگزاری که وی را روزی بر صدر میهمانان خود نشانده بود در موردش تیتر زده بود: «اشک تمساح گاردین برای یک خواننده مبتذل+تصاویر» (فارس ۱۸ آذر ۹۲) این درحالی بود که این فرد مدت‌ها قبل اعلام توبه کرده بود اما با این حال اصولگرایان از آنجا که به وی نیاز نداشتند او را همچنان «خواننده مبتذل» خطاب می‌کردند.
با این حال در منطق کیهان آن روز «توجیه» برای «همنشینی تتلو با رییسی و صدرنشینی در مجالس» مهم بود و این کار را انجام می‌داد.
جالب‌تر اینکه کیهان در بخشی از نقد خود به ناصر ملک‌مطیعی او را رواج‌دهنده «تیپ‌های جاهلی و کلاه مخملی» می‌داند که شایسته حضور در سیما نیست. در حالی که اصولگرایان در انتخابات سال ۹۴ و با گذشت ۳۸ سال از انقلاب برای کسب چند رای در شهر تهران، لشکری از کلاه‌مخملی‌ها را در کنار بزرگان لیست اصولگرایی همچون حدادعادل و چمران نشاندند. بررسی همین دو، اتفاقا به ما می‌گوید که از نگاه کیهان: «توبه‌کننده خوب فقط کسی است که در پیشگاه اصولگرایان توبه کند. کلاه مخملی خوب هم کسی است که با سبیل‌های بناگوش دررفته، در کمپین انتخاباتی اصولگرایان خودش را خرج لیست اصولگرایان کند.»
اما بحث حضور ناصر ملک‌مطیعی در تلویزیون از جنبه‌های مهم‌تری قابل بررسی است که اساسا آنها که باید، به همین بخش‌ها بی‌توجه هستند. به عنوان مثال باید از خودمان بپرسیم: در آستانه چهل‌سالگی انقلاب چگونه است که یک شخصیت سینمایی رژیم گذشته تا این اندازه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد که صداوسیما برای جلب مخاطب در دو برنامه پرمخاطب از او با عنوان میهمان استفاده می‌کند؟ کجای سیاست‌های فرهنگی کشور غلط بود که به اینجا رسیدیم که نسل دیروز و حتی امروز می‌خواهند ناصر ملک‌مطیعی را بیشتر ببینند و عدم مجوز پخش مصاحبه‌اش (که حتما با چارچوب‌ها هماهنگ شده بود) به یک خبر مهم تبدیل می‌شود؟
کیهان سر تا به پای ناصر ملک‌مطیعی را شسته و قطعا به این فکر نمی‌کند که نسل دیروز و نسل امروز دست‌شان برای مقایسه کردن‌ها خیلی بازتر از گذشته است. از نگاه کیهان این بازیگر نماد فساد رژیم قبل است و اصلا توجه نمی‌کند که مردم، (خصوصا نسل جوان) نمادهایی که کیهان و اصولگرایان در این سال‌ها برای‌شان ساخته بودند، را از همه نظر با همین افراد مقایسه می‌کنند؛ نمادهایی مانند آن «دو مداح مشهور شهر و نزدیک به اصولگرایان». کسانی که حتی تاکنون و بعد از ماه‌ها حتی مسوولان قضایی هم نمی‌توانند ابعاد پرونده‌شان را برای ما و مردم تشریح کنند.
منبع: اعتماد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.