واکنش نماینده تهران به لغو اکران فیلم “عصبانی نیستم”: عصبانی هستم از اینکه مملکت مگر قانون ندارد که عده ای تهدید به سیلی زدن می کنند

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس در مطلبی در کانال تلگرامی اش به لغو اکران فیلم سینمایی ” عصبانی نیستم” واکنش نشان داد. به […]

پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس در مطلبی در کانال تلگرامی اش به لغو اکران فیلم سینمایی ” عصبانی نیستم” واکنش نشان داد.
به گزارش عصرایران، متن این نوشته که در کانال تلگرامی اش منتشر شده به این شرح است:
من معمولا کمتر عصبانی میشوم اما امروز خیلی عصبانی هستم. عصبانی هستم از اینکه مملکت مگر قانون ندارد که عده ای دانشجو، دولت برآمده از رأی مردم را تهدید به سیلی زدن می کنند.
عصبانی هستم چون میبینم دانشگاه که مرکز علم و عقلانیت و قانون است، به مرکز تهدید و ارعاب تبدیل شده است.
عصبانی هستم که اگر این بی قانونی بیش از این رواج پیدا کند دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود.
عصبانی هستم چرا که در تحقیقات جامعه شناختی، “عدم پایبندی به قانون” به عنوان یکی از عوامل توسعه نیافتگی کشور ما بوده است.
عصبانی هستم از اینکه اگر فیلمی مجوز قانونی دارد، اگر از ممیزی ها عبور کرده است، اگر فیلمنامه خوانده شده است، اگر نظارت نهاد متولی که وزارت ارشاد میباشد وجود داشته است، چگونه عده ای به خودشان اجازه میدهند که رأی و نظر نهاد متولی را در نظر نگیرند. شاید این جوانان عزیز فراموش کرده باشند اما اکنون احمدی نژاد دیگر رییس جمهور نیست که در روز روشن بی قانونی رایج باشد. اینجا شهر هرت نیست که هرکس به خود اجازه دهد تا اقتدار دولت و نظام را با نامه تهدیدآمیزی زیرسوال ببرد.
من فیلم عصبانی نیستم را ندیده ام اما به وزارت ارشاد دولت جمهوری اسلامی ایران ایمان دارم. وزیر را فرد بسیار متدینی میدانم و با این اعتماد و بدون دیدن فیلم، از اکران فیلم حمایت میکنم.
به جوانانی که فکر میکنند قدرت چنین تهدیدی را دارند مادرانه میگویم که از اکنون که جوان هستید، بذر بی اخلاقی و بی قانونی را در خود نکارید.
بارها گفته ام که وظیفه دانشجو نقد و نقادی است. انتقاد سازنده و دلسوزانه. فرقی هم نمیکند که انتقاد از سوی چه کسی صورت میگیرد، اصلاحطلب یا اصولگرا و چه انجمن اسلامی باشد یا بسیج دانشجویی. بیشتر در عجبم که چرا دولت و وزارت ارشاد بجای ایستادگی و اجرای قانون، در مقابل این قبیل تهدیدات عقب نشینی میکنند و از طرفی متعجم که چرا دستگاههای امنیتی و قضایی در مقابل اینگونه رفتارهای هنجارشکن همچون حمله به سفارتها که امنیت ملی را به مخاطره می اندازند واکنشی جدی نشان نمی دهند
و امروز چقدر شرمنده شدم وقتی خواندم که درمیشیان کارگردان فیلم نوشته بود چون به هیچ اردوگاه سیاسی تعلق ندارد به مسلخ کشیده میشود. فارغ از مسائلی که برای فیلم بوجود آمده، این جمله درمیشیان انقدر دردناک است که باید عمیقا تاسف خورد که چه کرده ایم که بجای ترویج امید و نشاط، به یأس و ناامیدی در بین جوانان دامن زده ایم. اما من اصلاح طلب و حاج آقا پژمانفر اصول گرا معتقدیم که فیلم مجوزدار باید پخش شود، چرا که قانون چنین حکم میکند.
چرا جوانانمان باید به این فکر کنند که در جایی که باید حمایت شوند، تنهای تنهایند.
در این وانفسای بی اخلاقی، دین و عدالت و آزادی و کرامت انسان را دریابیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.