پیشنهاد همسر ناصر حجازی برای ورود زنان به ورزشگاه: جنبه‌اش را نداشتند دوباره ممنوع کنند

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ در سفر اینفانتینو به تهران از خانواده ناصر حجازی تجلیل شد. روزنامه خبرورزشی نوشت: رئیس فیفا پیراهنی که روی آن عکس اسطوره مردمی فوتبال […]

در سفر اینفانتینو به تهران از خانواده ناصر حجازی تجلیل شد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: رئیس فیفا پیراهنی که روی آن عکس اسطوره مردمی فوتبال ایران و پشت آن نامش حک شده بود را به خانم بهناز شفیعی اهدا کرد. به همین بهانه گفت‌وگویی با همسر حجازی انجام دادیم.

زمانی که روی سن حضور داشتید، برای ۲ یا ۳ دقیقه مشغول صحبت با رئیس فیفا بودید. می‌توانیم بپرسیم محور حرف‌هایتان چه بود؟

ابتدا با آقای اینفانتینو سلام و احوالپرسی کردم، ایشان زود متوجه شد می‌توانم انگلیسی صحبت کنم. به من گفت زمانی که قرار شد در برنامه سخنرانی تهران پیراهن ناصر حجازی را به همسرش تقدیم کنم، فهمیدم ایشان دومین دروازه‌بان قرن آسیا بوده است. مطلع هستم آقای حجازی جدا از بحث فوتبال، انسان بزرگ و محبوبی بوده است.

شما چه گفتید؟
من از ابراز محبت ایشان نسبت به ناصر تشکر کردم و پرسیدم سفرتان به ایران چطور بوده؟ آیا از سفرتان رضایت دارید؟ آقای اینفانتینو هم گفتند مهمان‌نوازی ایرانی‌ها کم‌نظیر است. با اینکه زمان سفرم کوتاه و برنامه‌هایم فشرده بوده، اما احساس خوبی دارم و مردم کشورتان ایران با برخوردهایشان به من انرژی داده و می‌دهند. در ضمن شخصاً باید از مسئولان فدراسیون قدردانی کنم که فراموشکار نیستند.

در مورد عدم حضور بانوان در استادیوم‌ها صحبتی نکردید یا دوست نداشتید در این خصوص حرفی بزنید؟
نه! این یک موضوع داخلی است و اصلاً خوب نیست برویم به رئیس فیفا بگویم زن‌ها اجازه تماشای فوتبال ندارند. به نظرم مسئولان باید به صورت آزمایشی مثلاً برای یک ماه اجازه تماشای فوتبال را صادر کنند. اگر دیدند فضا بهتر نشد یا به اصطلاح جنبه لازم وجود نداشت، حضور طرف مقصر را ممنوع کنند. حقوق انسان‌ها برابر است، اگر عده‌ای قصد تشویق دارند، باید شناسایی شوند تا همه کنار هم نسوزند. اگر تعداد آدم‌های مریض بیشتر بود که اعلام کنند و کلاً دوباره بگویند زن‌ها یا مردها به استادیوم نروند. این‌جوری بهتر هم می‌شود و اینقدر اعتراض نمی‌کنند که چرا ممنوع کرده‌اید، چون آن زمان می‌توانند راحت بگویند وقتی ورود آزاد بود، نشان دادید جنبه ندارید. من زمانی که ناصر بازی می‌کرد، بارها در همین امجدیه رفتم و بازی‌ها را دیدم، نه کسی حرف بدی می‌زد، نه حرکت زشتی انجام می‌داد ولی الان برخی دخترها فکر می‌کنند داخل استادیوم چه خبر است که صورت‌شان را رنگ می‌کنند.

در این خصوص خاطره‌ای هم دارید؟
خاطره خاصی ندارم، من زمانی که ناصر انگلیس بود هم چند مرتبه رفتم ورزشگاه. همه راحت و بدون مزاحم کنار هم بازی را می‌دیدند. دخترهایشان خیلی ساده و بدون آرایش بازی‌ها را می‌دیدند و در شهر تردد می‌کردند. آرایش کردن برای خانم‌های بالای ۵۰ سال است (خنده).

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.